Meglepő adatokkal szembesülhetnek a felhasználók, valójában alig használják a letöltött appokat.
Az alkalmazás-áruházak (köztük természetesen a Google Play is) tele vannak jobbnál jobb appokkal, amelyekről olvasnak, hallanak a felhasználók, azután gyorsan le is töltik őket. De mi lesz ez után az appok sorsa?
Ezzel kapcsolatban osztott meg érdekes adatokat egy Szílicium-völgyben tevékenykedő elemző, Andrew Chen: a letöltött appokat három nappal a letöltésük után már csak a felhasználók 23 százaléka, 30 nap elteltével 10 százalékuk használja, 90 nap múlva pedig csupán az eredeti letöltők 5 százaléka foglalkozik vele napi szinten.
Másként fogalmazva, egy átlagos app néhány hónapon belül elveszíti felhasználói adatbázisát. Ezek a számok azt is jelzik az appfejlesztőknek, hogy tulajdonképpen három hónap az az idő, ameddig a felhasználók foglalkoznak egy appal (kivételek természetesen vannak).
Az elemző 125 millió okostelefont és a Google Playben elérhető alkalmazásokat vizsgálta, olyanokat, amelyeket több mint 10 ezerszer töltöttek le (de a Google saját appjait kizárta). Fontos következtetés, hogy a letöltés utáni első pár napban dől el az app további sorsa, illetve hogy azok az appok lehetnek sikeresek, amelyek rendszeres aktivitásra ösztönzik használóikat.