Ezerfős stábot tart fenn a Google egy olyan munkára, amelyről nem is hinnénk, hogy létezik.
Meglehetősen bosszantó (és nem egyedi) jelenség, ha egy netes cikk olvasását egy előugró reklám zavarja meg. Ennél már csak az a bosszantóbb, ha eközben malware-be, tiltott vagy nem létező termékbe ütközünk.
A Google blogbejegyzése szerint a cég tavaly 780 millió „rossz” hirdetést távolított el. Ebben egy több mint ezer főt számláló csapat segített, akiknek kifejezetten az a feladatuk, hogy eltávolítsák az ilyesfajta reklámokat a mobil appokból és a webböngészőkből.
Ezek e munkatársak számítógépes algoritmusok segítségével tudják felülvizsgálni a hirdetéseket, amelyek között gyakran vannak olyanok, amelyek nem engedélyezett gyógyszereket, fogyasztószereket reklámoznak, rendszerlassító szoftverek letöltésére buzdítanak, sőt – rendszerfigyelmeztetésnek álcázva magukat – adathalász oldalakra vezetnek.
Ugyancsak ez a csapat dolgozik a hirdetések „némításának” lehetőségén (Mute this ad), illetve az ezzel kapcsolatos visszajelzések értékelésén.