Többet ér ma egy eltulajdonított Uber-azonosító, mint egy ellopott hitelkártya.
Érdekes következtetést osztott meg a Trend Micro a CNBC-vel: egyre többet érnek a kiberbűnözöknek az Uber-azonosítók. Az ilyesfajta lopott hozzáférésért átlagosan 3,78 dollárt fizetnek, míg a személyazonosításra alkalmas adatok (PII, personally identifiable information) 3,3 dollárt érnek a feketepiacon, 4 dollárral kevesebbet, mint 2014-ben.
De mit kezdenek egy Uber-accounttal? A szakértők szerint ezeket a hitelesítőket fel lehet használni arra, hogy teljesebb képet építsenek fel egy személyazonosság-lopáshoz, de úgynevezett fantom utakat is végre lehet hajtani velük. Ilyenkor az áldozat olyan utazásért fizet, amelyet igénybe sem vett. Mindezt elkerülendő az Uber már teszteli is a kétlépcsős hitelesítés bevezetését, s a terveik szerint ezt több piacon is bevezetik a közeljövőben.
Persze nem csupán az Uber-fiókok értékesek. A PayPal-account feketepiaci ára (garantált 500 dolláros egyenlegnél) 6,43 dollár, a Facebook-hozzáférését 3,02 dollárt, a Netflixért 76 centet adnak. Ezzel szemben egy amerikai hitelkártya adatai csak 22 centet érnek. Ennek az az oka, hogy a bankoknak és az egyéb hitelkártya-kibocsátóknak fejlett biztonsági és felderítőrendszereik vannak, és az – akár virtuálisan – ellopott hitelkártya gyorsan letiltható.
Persze a felhasználók is tehetnek valamit a biztonságukért, például azt, hogy különböző (és nem könnyen kitalálható) jelszavakat használnak az eltérő fiókoknál.