A terrorszervezet támogatói számára elérhető szolgáltatás célja, hogy segítséget nyújtson az iszlám szélsőségeseknek a biztonságos kommunikációban.
Öt-hat ember dolgozik, feltehetően három műszakban, azon az Iszlám Állam által fenntartott online ügyfélszolgálaton, amelynek célja a kezdő dzsihádisták segítése – számolt be az NBC News. Az amerikai csatornának a téma szakértői azt mondták: a nap 24 órákában elérhető egységet nemrég állította fel a terrorszervezet.
A szakértők szerint a szélsőséges iszlamista help desk főleg kiberbiztonsági kérdésekben áll a terroristák és támogatóik rendelkezésére, az ott dolgozó, technikailag képzett szakértők abban tudnak tanácsot adni, hogy hogyan lehet kommunikálni anélkül, hogy a hatóságok felfigyelnének a dologra vagy le tudnák hallgatni a beszélgetést. Nem csak személyesen adnak tanácsokat, hanem idénként YouTube-videókat is közzétesznek azzal kapcsolatban, hogy miként működik egy program vagy szolgáltatás.
Nemrég előkerült egy lista az Iszlám Állam által javasolt és ellenjavalt számítógépes programokról és telefonos alkalmazásokról.