Egyre nyilvánvalóbb, hogy a Facebooknál azokra is figyelnek, akik – egyelőre – nem élvezhetik a gyors internetkapcsolat előnyeit.
Akik olyan szerencsések, hogy gyors az internetkapcsolatuk, szinte el sem tudják képzelni, milyen is az, amikor perceket kell várni egy oldal betöltődésére, netán élvezhetetlenek a videók a folyamatos szakadozások miatt. Pedig a világ nagy részén ma még ilyen a net, és erről a modern infrastruktúra által körülvett fejlesztők sokszor elfeledkeznek. Ezért is indította el a héten a Facebook a nagy internetlassítást, a 2G kedd elnevezésű programot, amelynek részleteiről itt olvashatnak.
A közösségi oldal emellett egy új eszközt is kibocsátott, továbbra is a lassú netkapcsolatosokra gondolva, igaz, ezúttal a hirdetők számára. A Slideshow nevű eszköz néhány kattintással teszi lehetővé akár látványos hirdetések létrehozását, függetlenül attól, hogy milyen a célcsoport sávszélessége.
Mint ahogy arra az új eszköz neve is utal, valójában diavetítésről, slideshow készítéséről van szó. A hirdető feltölt 3-7 képet, akár a saját képgyűjteményéből, akár a Facebook gazdag képgalériájából választva, meghatározza a slideshow időtartamát (5-15 másodperc), valamint az átmeneti effekteket. és már kész is a reklám.
Egy Facebook-tanulmány szerint egy 15 másodperces diavetítés ötödannyi fájlméretű, de ugyanolyan hatékony, mint egy hasonló hosszúságú videoreklám. Ráadásul hang sincs hozzá, így a lényegre lehet koncentrálni. A Slideshow egyébként videoszerű mozgásokat használ. így a hirdetők egy új módját fedezhetik fel annak, hogy eljuttassák mondandójukat a közönségnek. A Coca Cola már ki is próbálta ezt Kenyában, és nagyon elégedettek voltak az eredménnyel.
A Facebook Slideshow használatának videós magyarázatát ezen a linken találhatják. Az újdonság az elkövetkező hetekben válik elérhetővé.