Tech hvg.hu 2015. október. 13. 10:00

Amit nem hittünk, azt a Zynga megoldotta: jönnek a szerethető reklámok

A neves játékgyártó Zynga kitalálta, hogyan lakjon jól a kecske, miközben a káposzta is megmarad: olyan reklámozási módszert talált ki, amelynek a hirdetők és a felhasználók is örülhetnek.

Bár a hirdetők ezt nehezen ismerik el, az embereket úgy általában idegesítik a tolakodó reklámok, különösen, ha ezek épp a játékukat zavarják meg. Másfelől a reklámozók azt szeretnék, ha minél többen megismernék a termékeiket, és ezért fizetnek a felületet adó médiumnak, amely ezért tud ingyen adni bizonyos szolgáltatásokat, szoftvereket, játékokat.

Ezt a feloldhatatlannak tűnő ellentmondást oldotta meg egy huszárvágással a játékairól ismert Zynga cég (illetve Studio E nevű saját ügynöksége), és úgy tűnik, ötletével mindenki jól jár. A SponsoredPLAY-nek nevezett újdonság lényege, hogy a hirdető egy saját játékszintet kap, ahol a játékos vagy egy adott termékkel játszik, vagy ha teljesítette a szintet, akkor eljut egy érdekes, a hirdetővel összefüggő oldalra, például receptekhez.

AdAge

A SponsoredPLAY első próbája a Framville Harvest Swap nevű játék volt, amelyben az egyik szinten a Hidden Valley Ranch márkát promotálták. A feladat az volt, hogy a játékosnak össze kellett szednie a hozzávalókat egy Hidden Valley Ranch recepthez. Igazi win-win szituáció: a játékos jól szórakozik, a márka ismertté válik, a Zynga pedig pénzt kap azért, ha valaki azon a szinten játszik.

Készüljünk fel tehát, hogy a jövőben nemcsak egyre több Zynga játékban találkozhatunk majd ilyen szintekkel, hanem egyéb mobiljátékokban is elterjedhet ez a fajta reklámozási mód. Még mindig sokkal jobb és szórakoztatóbb, mint mondjuk játék közben végignézni egy 20 másodperces reklámvideót.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.