Tech hvg.hu 2015. október. 13. 10:00

Amit nem hittünk, azt a Zynga megoldotta: jönnek a szerethető reklámok

A neves játékgyártó Zynga kitalálta, hogyan lakjon jól a kecske, miközben a káposzta is megmarad: olyan reklámozási módszert talált ki, amelynek a hirdetők és a felhasználók is örülhetnek.

Bár a hirdetők ezt nehezen ismerik el, az embereket úgy általában idegesítik a tolakodó reklámok, különösen, ha ezek épp a játékukat zavarják meg. Másfelől a reklámozók azt szeretnék, ha minél többen megismernék a termékeiket, és ezért fizetnek a felületet adó médiumnak, amely ezért tud ingyen adni bizonyos szolgáltatásokat, szoftvereket, játékokat.

Ezt a feloldhatatlannak tűnő ellentmondást oldotta meg egy huszárvágással a játékairól ismert Zynga cég (illetve Studio E nevű saját ügynöksége), és úgy tűnik, ötletével mindenki jól jár. A SponsoredPLAY-nek nevezett újdonság lényege, hogy a hirdető egy saját játékszintet kap, ahol a játékos vagy egy adott termékkel játszik, vagy ha teljesítette a szintet, akkor eljut egy érdekes, a hirdetővel összefüggő oldalra, például receptekhez.

AdAge

A SponsoredPLAY első próbája a Framville Harvest Swap nevű játék volt, amelyben az egyik szinten a Hidden Valley Ranch márkát promotálták. A feladat az volt, hogy a játékosnak össze kellett szednie a hozzávalókat egy Hidden Valley Ranch recepthez. Igazi win-win szituáció: a játékos jól szórakozik, a márka ismertté válik, a Zynga pedig pénzt kap azért, ha valaki azon a szinten játszik.

Készüljünk fel tehát, hogy a jövőben nemcsak egyre több Zynga játékban találkozhatunk majd ilyen szintekkel, hanem egyéb mobiljátékokban is elterjedhet ez a fajta reklámozási mód. Még mindig sokkal jobb és szórakoztatóbb, mint mondjuk játék közben végignézni egy 20 másodperces reklámvideót.

hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?