Ami az Android előnye, az a hátránya is: a mostanra iszonyatossá nőtt sokféleség.
Felhasználói szempontból előnyösnek tűnik, hogy rengetegféle androidos telefon és táblagép létezik, így mindenki kiválaszthatja magának a számára szimpatikusat. Fejlesztői szempontból viszont ugyanez rémálom: a platform töredezettsége miatt teljes mértékben lehetetlen olyan alkalmazásokat csinálni, amelyek a sokféle eszköz mindegyikén jól futnak – így végül mégiscsak a felhasználó jár rosszul a fragmentációval.
A wifi-hálózatokat és térerőt kereső alkalmazást fejlesztő OpenSignal már évek óta próbálja számon tartani az androidos készülékek fajtáit, és most már egészen durva számnál tartanak. Két éve már közel 12 ezer (nem darab, hanem fajta) androidos telefont és táblagépet használtak a felhasználók, tavaly közel 19 ezret regisztráltak, ma már több mint 24 ezer különböző készüléket használnak világszerte a felhasználók.
Mivel a készülékenkénti grafikonból csak a zűrzavar látszik, az OpenSignal csinált egy kicsit jobban áttekinthető képet is, ezen gyártók szerint csoportosították a készülékeket. Az összes androidos eszköz 37,8 százalékát Samsung-féle, ami bár soknak tűnik, de az OpenSignal három évvel ezelőtti összesítésében még 47,5 százalékon állt a gyártó, tehát határozott csökkenést mutat a kép.
A fenti, gyártók szerinti grafika már csak azért is érdekes, mert a negyedéves piaci jelentéseknél bizonyos szempontból nézve igazabb képet fest a piacról. Míg eladások tekintetében Samsung, Apple, Huawei a sorrend, és a Sony például már a top 10-ben sincs, ehhez képest jól látszódik, hogy a vállalatok évek alatt felhalmozott előnye akkora, hogy hiába pörög az utóbbi negyedévekben nagyon például a Huawei, bőven van még előnye sok lejtmenetben lévő cégnek.