Tegnap logót váltott a Google, s egy hosszabb blogposzt a tervezés folyamatába nyújt bepillantást.
Tegnap szinte a szemünk láttára alakult át a Google logója, hogy modernebb kinézetet sugározzon. Az első pillanatban nem tűnik jelentősnek a változás, mégis azt mindenki azonnal észreveszi, hogy valami más lett.
És mindennek a hátterében – derül ki egy blogposztból – hosszabb tervezési munka áll. Még az év elején ültek össze egy egyhetes workshopra a cég legkülönfélébb részlegeiből, hogy megvitassák, milyennek kellene lennie az új logónak, mit közvetítsen, mire hasonlítson vagy ne hasonlítson.
Fontos szempontok is felmerültek, például, hogy skálázható legyen a logó, legyen egy dinamikus, mozgó megjelenése is, amely akkor kerül elő, ha a felhasználó interaktív kapcsolatba lép vele, szisztematikus megközelítést szerettek volna a márkaépítéshez, és azt, hogy az új logó sugározza azt, mi teszi a Google-t „Google-lé”.
Több száz órányi tervezőmunka, eldobott és újra elővett tervek, és sorozatos tesztelések, megvalósíthatósági értékelések után megszületett a végeredmény, a három elem: a már tegnap megmutatott logó, az izgő-mozgó pöttyök és a logó kompakt, egészen kis helyen is elférő változata.
Még annak is érdemes felkeresni a Google Design blogot, aki nem tud angolul, több videó is mutatja ugyanis, hogyan alakult ki a három új elem.