Aki internetezik (azaz szinte mindenki), annak okostelefonja is van (azaz szinte mindenkinek) – derült ki egy friss kutatás magyar adataiból, amely arra kereste a választ, hogy milyen szempontok alapján vásárlunk telefonokat és hogyan használjuk őket.
A hazai internetezők több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet – derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet a Huawei megbízásából készített az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég. A 21 európai országban elvégzett felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor kapacitását (a készülék üzemidejét), majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe – ebben a sorrendben.
Kisebb kijelző: igény, az volna rá
A 18 és 50 év közti válaszadókkal végzett kutatás alapján kijött egy érdekes adat: a megkérdezettek a 4 és 5,1 hüvelyk közti képernyőméreteket kedvelik a legjobban. Ez már csak azért is érdekes, mert a gyártók jelentős része ilyen méretben nem ad ki igazán csúcskategóriás telefonokat, csak ennél nagyobb kijelzővel. Igaz, minden mobilgyártó (köztük a kutatást megrendelő Huawei is) tart a palettán az említett tartományba eső készülékeket, de azok jellemzően a közép kategóriába (esetleg annak felső harmadába) sorolhatók.
Az okostelefonokat a megkérdezettek közel kétharmada (65%) mobilszolgáltatóktól vásárolja. A megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra. A hazai munkáltatóktól mindössze tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.
Hiába a nagy kijelző, a filmekhez azért nem elég nagy
A hazai válaszadók több mint a fele (68%) minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között van a social media aktivitás (77%), és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is. A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint a fele (45%) használja online zenehallgatásra a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. Itthon az okostelefont legkevésbé például a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók negyede legalább hetente egyszer, 39 százalékuk legalább havonta tölt le alkalmazást.