A felhasználók számára érdekességet, a hirdetők számára viszont egy eddigieknél sokkal költséghatékonyabb megoldást jelenthet az új formátum.
Asztali felületén tavaly vezette be a Facebook a szalagos hirdetéseket, amelyek onnan ismerhetők föl, hogy egyetlen boxban ugyanannak a cégnek több reklámja is van, ezeket vízszintesen tekerve lehet megnézegetni. A közösségi oldal üzemeltetői szerint a többképes formátumot használva 20-30 százalékkal kevesebb pénzből is kijön egy kattintás annál, mintha a klasszikus, egy képpel ellátott hirdetést használná valaki.
Az asztali verzió sikere után a Facebook most mobilos felületén is bevezette a megoldást, mellyel a hirdetők maximum 5 képpel és a hozzájuk külön-külön rendelhető figyelemfelhívó mondatokkal és más-más mutathatják be terméküket vagy szolgáltatásokat a felhasználóknak. Ez kifejezetten hasznos lehet például akkor, ha egy webshop több termékét szeretné megmutatni egy hirdetésben.
A hirdetők a szalag minden képkockájáról külön-külön statisztikát kapnak, így láthatják, hogy melyik a leghatékonyabb. Az is beállítható, hogy a felhasználók átkattintásai alapján a Facebook magától rendezze optimális sorrendbe a szalagon látható képeket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.