Tech hvg.hu 2015. április. 12. 08:01

Kit érdekel az Apple Watch és kit érdekel, hogy kit érdekel?

A férfiakat sokkal jobban izgatja az Apple okosórája, mint a nőket, Amerikán kívül pedig a legtöbben Indiából és Brazíliából érdeklődnek a termék iránt. Mindez annak is érdekes, akit az Apple Watch egyáltalán nem érdekel: az adatokkal jól bemutatható, hogy a Facebookból mennyi sok érdekes – és a hirdetők számára hasznos – adatot lehet kinyerni.

Péntektől már előrendelhető az Apple Watch, ami a Reuters felmérése szerint kudarcra van ítélve. Hogy valóban így lesz-e, azt egyelőre még nem tudni, az viszont biztos, hogy a Facebookon egyre több olyan hirdetés jelent meg, amely az eszközhöz tartozó valamilyen kiegészítőt kínál. A Facebooktippek.hu ennek apropóján utána nézett, kiket is érdekel igazán az okosóra.

Apple

Az összesítés alapján a Facebook-felhasználók közül nagyjából 7-8 millió embert érdekel fokozottan az Apple-kütyü, akiknek 63 százaléka férfi, 54 százalékuk független, 74 százalékuk pedig főiskolát végzett. Az országokra lebontott adatokat nézve persze toronymagasan vezet Amerika, meglepő módon viszont India és Brazília következik a sorban. Magyarországon nagyjából 23 ezer embert érdekel az Apple Watch, akik zöme férfi, és bár ők elsősorban az Apple-termékekért rajonganak, 17 százalékuk androidos eszközt használ.

A dologban nem csak az Apple Watch-ra vonatkozó konkrét adatok lényegesek. Sokkal érdekesebb, hogy ezek az adatok a Facebookból mind kinyerhetők. A közösségi oldal a felhasználók által direktben megadott adatok, valamint a mindennapi kattintgatások alapján gyűjti be ezeket az információkat, melyek összesített formáját egy facebookos hirdetési kampány elindítása előtt a cégeknek érdemes szem előtt tartaniuk.

hvg360 Serdült Viktória 2025. február. 17. 14:52

Rodrigo Ballester, az MCC tanára, „wokebuster”: Mint volt uniós tisztviselő, szégyellem magam

Az Orbán-kormányt érő nemzetközi kritikák erőszakosabbak, mint bármelyik magyar kormányzati kampány, az MCC-ben pedig magas szintű a véleménynyilvánítás szabadsága – vallja Rodrigo Ballester, a közpénzzel és részvénycsomagokkal kistafírozott kormányközeli think tank tanára, aki 15 év uniós munka után váltott magyarországi karrierre. Az öt nyelven beszélő szakember magyarul még nem tud, az Orbán-kormány miniszteri biztosaként a kutatás és a felsőoktatás „nemzetköziesítéséért” felel. Mi volt a legnagyobb kultúrsokk, ami itt érte? Miért ezek „élete legjobb évei”? Mit érez Budapest utcáit járva?