10 állami portál közül csak a parlament honlapja ment át a Google mobilbarátságot vizsgáló tesztjén. A magyar cégek 54 százaléka is elvérzett a próbán. A keresőóriás év elején jelentette be, hogy áprilistól háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google hivatalos tesztjén.
A magyar nagy márkaoldalak és állami portálok többsége elbukik a Google új tesztjén, amely azt vizsgálja, mennyire mobilbarát egy weboldal - derült ki a SEO magazin kutatásából.
A magazin pénteki közleményében emlékeztet arra, hogy a Google idén év elején jelentette be: április 21-től háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google hivatalos tesztjén, tehát nem mobilbarátok.
A mostani felmérésben a magazin 200 weboldalt tesztelt, három kategóriában. A leglátogatottabb hazai portálok 27 százaléka nem volt mobilbarát. A vezető magyarországi vállalatoknál még rosszabb az arány, 54 százalékuk bukott el a vizsgán. A kutatás érintőlegesen, mindössze 10 állami portált vizsgált, amelyek közül csupán a parlament.hu mobilbarát a Google szemében.
A Google korábban azt nyilatkozta, hogy a márkakeresés esetén a mobil algoritmus vélhetően nem sorolja hátra az adott márka weboldalát, ám az egyéb kereséseknél már igen. Mégis ezeknél a cégeknél a mobil algoritmus nemcsak a látogatószám csökkenését eredményezheti, hanem rontja márkájuk minőségét is - írja az ite.hu.