A felhőalapú szolgáltatásokat elsősorban a költségmegtakarítás és a beruházás nélküli fejlesztések teszik vonzóvá, ugyanakkor továbbra is sokan továbbra is félnek a szolgáltatások sok esetben csak vélt veszélyeitől – derül ki a T-Systems felméréséből.
A mintegy 400 közép- és nagyvállalat megkérdezésével végzett kutatás szerint a felhőszolgáltatásokkal kapcsolatos averziók alapvetően a harmadik félnek való kiszolgáltatottságból adódnak: erős a félelem a külső szolgáltatótól való függőségtől, bizalmatlanság tapasztalható az adatok kezelésével kapcsolatos kérdések miatt, valamint tartanak az ügyfelek attól is, hogy a szolgáltatás instabil az internetkapcsolatnak való kitettség miatt. A megkérdezett vállalatok 66%-a a felhőszolgáltatások legnagyobb hátrányának az adatkezelés bizalmasságát tartotta: a digitális transzformáció előtt álló vállalkozások nehezen azonosulnak a felhő sajátosságaival, így például azzal, hogy akár egy szoftveres szolgáltatást havidíjas alapon vehetnek igénybe, ami nem kerül a tulajdonukba.
A megkérdezett vállalatok 45%-a a felhőszolgáltatásokkal kapcsolatban leginkább előnyösnek az alkalmazások magasabb megbízhatóságát és rendelkezésre állását nevezte meg. Második helyre került a válaszadók 40%-ának válaszával a pozitív szempontok között az, hogy felhőszolgáltatások igénybevételével jelentős beruházási költségek megtakarítását várják az ügyfelek. Ezzel összefügg a harmadik szempont is: a válaszadók egyharmada úgy véli, hogy a felhőből igénybe vett szolgáltatások esetében fontos előny a folyamatosan frissített, karbantartott technológiai háttér, amelyet a szolgáltató saját ügyfeleinek biztosítani tud.