Fizetett hirdetések jelenhetnek meg hamarosan az androidos appokat kínáló alkalmazásboltban (is).
Hamarosan változhat a keresési eredmények képe a Google Playben. A Google ugyanis bejelentette, hogy egy úgynevezett pilot programot indít útjára, amely lehetővé teszi majd a fejlesztőknek, hogy kiemelt helyet vásároljanak a Google Play keresési eredményeknél.
Mindezt valahogy úgy kell elképzelni, mint ahogy a Google kereséseknél felül megjelennek a szponzorált „eredmények”, csak itt nem weboldalak, hanem appok lennének legfelül. Az ekképp megfizetett eredmények mellett egy kis „Ad” címkét láthatnak majd a felhasználók.
A Google egyelőre még csak egy szűkebb csoporton belül teszteli ezt a lehetőséget, de nagy a valószínűsége, hogy rövid időn belül kiterjedten elérhetővé teszi az appok ilyen kiemelését.
A Google – számol be róla a re/code – egy számot is megosztott a nagyvilággal: 7 milliárd dollár – ennyi jutott az elmúlt évben a fejlesztőknek az appokért kifizetett pénzből, illetve az appokon belüli vásárlásokból. Összehasonlításképp: az Apple 10 milliárd dollárt fizetett az appokért 2014-ben.