A Michelin NZG radiáltechnológiás abroncsa kísérte az új Airbus A350-900 első útját – jelentette be a francia vállalat repülőabroncs részlege, a Michelin Aircraft Tire. Könnyebbek, tovább bírják és terhelhetőbbek.
A nagyrészt kompozit anyagokból előállított új utasszállító, az Airbus XWB-t első útját a franciaországi Toulouse és a katari Doha reptere között tette meg közvetlenül karácsony előtt. A gép a Qatar flottájában repült, de már több száz legyártására van megrendelése az Airbusnak. (Ha megelégszik öttel is, nézze meg, milyen gyönyörűen repülnek kötelékben.)
Az A350 XWB-t 70%-ban kisebb fajsúlyú, innovatív anyagok alkotják: kompozit műanyagok (53%), titán és újgenerációs alumíniumötvözetek, ezek főként a szárnyak és a törzs anyagát adják. A kompozit és karbonszálas erősítésű műanyagoknak köszönhetően a gép tömege csökken, így az üzemanyag-fogyasztása (25%-kal), illetve a karbantartási költsége is.
A költséghatékonyabb üzemeltetéshez kapcsolódik a Michelin fejlesztése is: az ugyanolyan méretű, nylonból készült abroncshoz képest az új NZG technológiás MICHELIN abroncs kisebb tömegű, akár 30%-kal több leszállás végezhető vele, ráadásul ellenállóbb a gép útjába kerülő idegen tárgyak okozta rongálódással szemben is, ami a nem tervezett karbantartási beavatkozások számát csökkenti.
A Michelin közleménye szerint az NZG radiáltechnológia révén az abroncs terhelhetősége is növekszik: 8 darab NZG radiál abroncs terhelhetősége egyezik meg 9 darab hagyományos radiál repülőgépabroncséval.