Az amerikai ABC csatorna indította el a világ első kifejezetten Facebookra készített híradóját. Nem állítjuk, hogy biztosan ez a jövő, de életképes próbálkozásnak tűnik.
Bár az Engadget a világ első közösségi médiára szánt hírösszeállításaként emlegeti az ABC csatorna Facecast című műsorát, valójában a második ilyenről van szó. A BBC év elején indította el az Instafax instagramos hírszolgáltatást – igaz, a tesztprojekt már lezárult.
Míg a BBC napi három, egyenként 15 másodperces hírblokkal jelentkezett, addig az ABC naponta egyetlen facebookos hírműsort tesz közzé, ennek hossza pedig egy-másfél perc. A csatorna ígéretei, és az első adás alapján ebbe a keretbe gyakorlatilag bármilyen téma belefér, amit igyekeznek fotókkal, videókkal és infografikákkal fűszerezni.
Az ABC híradójának oldalára naponta posztolt Facecast elsődleges célcsoportját a mobilos facebookozók jelentik (hiszen már ők vannak többen), akik így még az esti híradó előtt értesülhetnek a fontos témákról.