A Tesla új okosautója előbb kiáll a garázsból, és felveszi a sofőrt a ház előtt. Aztán pedig figyeli sa ebességkorlátozást jelző táblákat, és sávot is vált a vezető helyett. Nem mellesleg a világ legjobban gyorsuló négyajtós autója.
A sofőr nélküli autók első modelljei sok év múlva juthatnak a piacra, viszont az okos funkciók iránt már most is óriási az igény: az autósok fele cserélne felokosított autóra. Napjaink leginnovatívabb gyártójaként a Tesla fokozatosan igyekszik kielégíteni ezt az igényt, ennek legújabb bizonyítékát jelenti a Model S duálmotoros verziójaként bemutatott új Model D.
A HWSW beszámolója szerint a sávtartás és radarral vezérelt sebességszabályozás már nem számít túl komoly áttörésnek, az viszont annál inkább, hogy az új Teslák képesek lesznek leolvasni a sebességkorlátozást jelző táblákat, majd ennek megfelelően automatikusan lassítani vagy gyorsítani. A Tesla tehát nem nulláról találta fel az újdonságot, csupán összekötötte a más gyártóknál is meglévő táblafelismerő rendszert a szintén másnál is meglévő tempomattal – tökéletes párosítás.
Az informatikai oldal idézi a Teslát vezető – következő Steve Jobs-ként is emlegetett – Elon Muskot, aki szerint a Model D arra is képes, hogy minden nap, adott időben felvegye a sofőrt a bejárati ajtó előtt, bekapcsolt rádióval és légkondival. A jármű további okosságai közé tartozik, hogy ha a sofőr kiteszi az irányjelzőt, az autó ezután önállóan is képes sávot váltani. És bár ez nem okos, de fontos: az autó 3,2 mp alatt gyorsul százra, így a világ legjobban gyorsuló négyajtós autója.
Az okos funkciók biztonságos működéséhez rengeteg érzékelő szükséges, a Tesla Model D-ben több kamera, radar és egy 360 fokban figyelő ultrahangos szenzor is található.
Ha arra is kíváncsi, hogy miért ekkora durranás úgy általában a Tesla, itt olvashat róla.