30 milliárd eurót költ pár év alatt az autói felokosítására a Stellantis
Minden nagy autóipari gyártó megpróbál mihamarabb szoftveripari vállalattá is avanzsálni, hogy ledolgozza kisebb-nagyobb hátrányát ezen a területen.
Minden nagy autóipari gyártó megpróbál mihamarabb szoftveripari vállalattá is avanzsálni, hogy ledolgozza kisebb-nagyobb hátrányát ezen a területen.
Újabb piaci rést talált az Apple, amelyre beléphet?
Ami a kétezres évek elejének a szervokormány és az elektromos ablakemelő volt, az ma már a hibridhajtás, a vezetőtámogató rendszerek, na meg persze az egységesített dizájn. Sőt, az automata váltók is nyerésre állnak a világgal szemben! Lássuk, miben változott meg az autózás az elmúlt évtizedben.
A Telenor decemberben teszi elérhetővé az autók okosórájaként beharangozott Drivey-t. Azt ígérik, a különösebb szakértelem nélkül, egyszerűen beépíthető eszközzel bárki felokosíthatja még az autóját, még akkor is, ha az már régebbi.
A Volkswagen-konszern autóiban is egyre inkább feltűnik majd ez a fontos baleset-megelőzési eszköz.
A rendszer lényege egy olyan kommunikációs hálózat, amely információt oszt meg a közlekedés résztvevőivel. Jármű, járművel, illetve a közlekedési infrastruktúra többi eleme a járművekkel.
A tervek szerint 2020-ra, vagyis két év múlva már a mesterséges intelligencia dominálna az utakon.
Kifejezetten a sötétben való tájékozódásra és fotózásra való képérzékelő szenzort fejlesztett ki a Panasonic. A bejelentés mellé közzétett két fotópár meggyőző.
Az autók egyelőre csak okosak, de hamarosan intelligensek is lesznek, és akkor egy egészen új világ kezdődik.
A Microsoft és a Toyota új partnersége az eddigieknél több intelligens technológiát visz a japán gyártó autóiba.
A Tesla új okosautója előbb kiáll a garázsból, és felveszi a sofőrt a ház előtt. Aztán pedig figyeli sa ebességkorlátozást jelző táblákat, és sávot is vált a vezető helyett. Nem mellesleg a világ legjobban gyorsuló négyajtós autója.
A legnagyobb kínai autógyártó SAIC és az internetes óriás Alibaba jelentette be partnerségét, az együttműködés értelmében a SAIC tesztautóiba próbaképp az Alibaba operációs rendszerét, a Jünt futtató, a cég zeneszolgáltató oldalával, a Hsziamival összekapcsolt, a szintén az Alibaba birtokában lévő Autonavi navigációs rendszerét használó fedélzeti számítógépet épít be. A rendszer az információkat az Alibaba felhőjében, az Alijün-ben tárolja majd, mely a fejlesztés későbbi szakaszában a más autókkal és felhasználókkal való összekötettés csatornájaként is szolgálhat majd. A napokban erősítette meg a "kínai Google"-ként is emlegetett keresőóriás Baidu is a korábban már a kínai sajtóban terjengő híreket, miszerint vezető nélküli autót fejleszt.