A globális fogyasztóktól származó adatok azt mutatják, hogy az okos jármű funkciók jelentősen befolyásolják majd a jövőbeli vásárlásokat. Az Ericsson azt állítja: hamarosan mindenki okosautót szeretne.
Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából kiderül, hogy az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni.
A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd.
A tanulmány rámutat: a világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások – annyira, hogy a megkérdezettek 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától. A válaszadók közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk.
A kutatás szerint az okos szolgáltatások közül legtöbben az útközbeni műszaki segélyszolgálatot, a valós idejű forgalmi adatokkal támogatott beépített navigációt, a távoli indítás lehetőségét, a streaming zeneszolgáltatást, a felhasználásalapú biztosításkövetést, valamint a wifit tartják fontosnak.