Ha iPhone-ja van, nagy valószínűséggel jobban kedveli Brad Pittet, mint az átlagemberek, ha viszont egy Samsung-telefon lapul a zsebében, akkor inkább Robert Downey Jr.-ért van oda. Ezek a szórakoztató következtetések egy felmérésből derülnek ki, amelynek a célja valójában komoly.
Az Exponential nevű brit cég 1,67 millió hinfitárs telefontulajdonos bevonásával azt kutatta, miképp függ össze az érdeklődés telefonjuk márkájával (vagy inkább gyártójával). Megnézték, milyen online tartalmakat néznek meg a telefonjukról, és ezt vetették össze a gyártókkal (Apple, Samsung, Sony, HTC, LG, Nokia, Motorola, Blackberry). Amit találtak (majd egy infografikában össze is foglaltak), az igencsak érdekes, sőt esetenként szórakoztató.
Kiderült például, hogy a Nokia-telefonok tulajdonosai nem értenek annyira a technikához, a Samsungot az idősebb korosztály kedveli, a HTC-sek családcentrikusak, Blackberryjük pedig leginkább az üzletembereknek van.
Míg az LG-sek kedveli a zombis filmeket, addig az iPhone-osok inkább egy krimit választanak, a Motorola-hívek odavannak a szerelmes dalokért, a blackberrysek viszont szívesebben hallgatnak gospelt. Az iPhone-tulajdonosok kedvenc gépkocsimárkája a BMW (azon belül is az 530-as), a Blackberryt használók viszont inkább egy Mini Cooperre voksolnak.
És ez még messze nem minden. Akinek ugyanis iPhone-ja van, az – derül ki a felmérésből – sokkal jobban kedveli Brad Pittet, mint az átlagemberek, a Motorola-tulajdonosok Emma Watsonért vannak oda, a samsungosok kedvenc "celebje" pedig Rafael Nadal.
Fából vaskarika ez a felmérés? Hát van benn valami. Mindenesetre az Exponential menedzsere elmondta, hogy az ilyesfajta adatokkal valójában a hirdetőket kívánják segíteni. A Samsung telefonokat például Lionel Messi reklámozza, azonban lehet, hogy nagyobb hatást érne el egy Nokia telefonnal, a kutatásból ugyanis az derült ki, hogy a nokiásokat négyszer jobban érdekli Messi, mint azokat, akiknek Samsung-telefonjuk van.