A legnépszerűbb videómegosztón átlépte a bűvös határt az ALS Ice Bucket Challenge témájú videók megtekintése, ezzel hivatalosan is az egyik legnagyobb videómémmé vált. Pedig sokan nem is oda töltötték fel videójukat.
A YouTube hétfőn kiadott közleménye szerint az amiotrofiás laterálszklerózis, rövidítve ALS nevű betegség nem akármilyen figyelmet kapott az interneten, köszönönhetően a sztárok körében is hódító jégvödrös kihívásnak. Az akaratlagosan mozgatható izmokat beidegző agyi és gerincvelői mozgató idegsejtek pusztulásával járó végzetes betegséget támogatók - azon felül, hogy több milliárd forintot utaltak az ALS Egyesület számlájára - egy vödör jeges vízzel öntötték le magukat.
A nyár második felében ezt mindenki megosztotta a közösségi oldalakon, ennek eredménye pedig egy olyan videómém lett, amelyet most már a videómegosztó is a legnagyobbak között ismer el. A hétfői közlemény megerősítette: a YouTube-on található ALS Ice Bucket Challenge témájú videókat már több mint 1 milliárd alkalommal tekintették meg.
Ez azért is hihetetlen szám, mert bizonyára olvasóink is látták, hogy a legtöbb ilyen videó nem is a YouTube-on terjedt, a kihívást elfogadók közül sokan inkább a mobiljukkal egyből a Facebookra, Instagramra és más közösségi oldalakra töltötték fel videójukat. Összességében tehát nem lenne meglepő, ha több milliárdnál járna a megtekintések száma az interneten.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.