Egy legutóbbi felmérésből kiragadott két szám érdekesen illusztrálja az Android és az iOS platform közötti különbséget.
Vitathatatlan az Android piaci dominanciája, a legfrissebb felmérések szerint 85 százalékos a mobil operációs rendszer piaci részesedése, szemben az iOS 11,9 százalékával.
Elő sem kell venni a számológépet ahhoz, hogy lássuk, az Android valamivel több mint hétszer olyan gyakori, mint az utána következő mobil platform, az Apple iOS-e.
A Forbes azonban arról számolt be, hogy a NetApplication 40 ezer weboldalt érintő vizsgálata egész másról árulkodott a felhasználók online aktivitását kutatva. Az online látogatók 44,62%-a volt Android-felhasználó, és 44,19 százalékuk használt iPhone-t. Ez a két szám már majdnem egyforma, így ha a piaci részesedés aránya 7:1 az Android javára, akkor az iOS-esek hétszer aktívabbak a neten, mint androidos társaik.
Az okok között szerepel, hogy rengeteg olcsó Android-modellt értékesítettek a feltörekvő piacokon, és sok fogyasztó csak azért vásárolt készüléket, hogy azzal telefonáljon. Ugyancsak ez magyarázza, hogy – eltekintve az Android platform sokszínűségétől – miért fejlesztenek szívesebben iOS-re, mint Androidra.
A NetApplication kutatása arra is rámutat, hogy – az említett értelemben – nem minden felhasználó egyenlő, és nem minden készülékeladás járul hozzá az online aktivitás növekedéséhez. Azaz nem mindig a legnagyobb platform garantálja a legjobb eredményt, például a fizetős alkalmazások vagy egy reklámkampány számára.