Tech hvg.hu 2014. július. 16. 09:01

NNG: nagyot ugrott a magyar navigációs cég

Az iGO navigáció budapesti székhelyű fejlesztője a 2013-as évben 46 százalékkal növelte bevételeit az előző évhez képest. A szám főleg annak tudatában érdekes, hogy a cég forgalma szinte teljes mértékben a szoftverek licencdíjából származik.

A vállalat bruttó nyeresége a tavalyi évben a 2012-es üzleti évhez képest 43,5 százalékkal nőtt, működési eredménye pedig közel 70 százalékkal lett jobb egy év alatt – közölte a cég. A fejlődést jól mutatja a fő üzleti tevékenységgel foglalkozó munkatársak számának folyamatos bővülése is: a cél a közeli jövőben 180 újonnan megnyíló pozíció feltöltése elsősorban fejlesztő, programozó szakemberekkel. Így az év végére a cég dolgozóinak létszáma jóval 700 fő fölött lehet – ez több mint 20 százalékos gyarapodást jelent, amely már harmadik éve mondható el az NNG-ről.

Mindez olyan környezetben, ahol a magyarországi nagyvállalatok vezérigazgatói mintegy 60 százaléka idén is költségcsökkentési programokat terveznek életbe léptetni, és mindössze egytizedük tervez 10 százaléknál nagyobb létszámbővítést.

Az Opten cégadatbázis adatai szerint az NNG árbevétele még a jól teljesítő IT-szektor cégeinek átlagos eredményénél is 40 százalékkal magasabb. A kiemelkedő növekedés hátterében a vállalat szerint a „Navigáció mindenkinek” stratégiájuk áll, melynek lényege, hogy a prémium mellett az alacsonyabb kategóriájú járművekbe is megfizethető navigációs megoldásokat kínálnak.

Az NNG-t a World Finance magazin top 100-as listáján az Apple és a Google mellett jegyzik. A tíz legnagyobb autómárkából hétben az ő navigációjuk van.

Hirdetés