Nagy vihart kavart a Google egyik mérnökének blogbejegyzése, amely az óriáscég Achilles-sarkára világít rá.
Avery Pennarum, a Google egyik mérnöke érdekes megállapításokra jutott blogbejegyzésében: a cég gyenge pontja éppen az lehet, ami az erőssége, nevezetesen, hogy a világ legokosabb embereit foglalkoztatja. A Google-alkalmazottak nagy része számítógépes zseni, geek típusú dolgozó, magabiztosak és száz százalékig a logikára támaszkodnak. Az ilyen okos emberek viszont, főleg, ha nagy csoportban vannak, képesek „racionalizálni a semmit”, hiszen mindig megtalálják a logikát, ami alátámasztja elképzeléseiket.
És itt jön a probléma, legalábbis Pennarum szerint. A logika ugyanis igen hatékony eszköz, de csak akkor, ha jó a bemenet (input) – idéz is egy híres komputertudóst, aki ezt nemes egyszerűséggel úgy fogalmazta meg: ha szemét megy be, szemét jön ki. Ha valaki tökéletes inputot ad, ismerve az összes kapcsolódó feltételt, akkor a logika segít végül megtalálni a helyes döntést. De ha nem, akkor jó esély van arra, hogy ugyanez a logika tévútra vezet.
Egy nagy, sikeres cégnél dolgozva könnyen elszigetelődhet az ember, s a döntései során figyelmen kívül hagyhat olyan kényelmetlen tényeket, mint a gyakran nem logikusan működő világ. Egy ilyen csapdában azután könnyű minden sikert a cég (és a dolgozók) zsenialitására fogni, míg a kudarcokért az emberek (értsd felhasználók) szeszélyességét okolni. A blogíró szerint a Google túlzott önbizalommal van megverve, annyi sikert ért el eddig, hogy úgy gondolja, csak jó lehet, amit kitalál.
S hogy mi lehet akkor a megoldás? Nos, Pennarum úgy gondolja, egyfajta „imposztor szindrómát” kellene meghonosítani a Google-nél is, azaz több olyan embert alkalmazni, aki bizonytalan önmagában, aki olyan belső hangra is hallgat, hogy nem minden olyan, mint amilyennek látszik, s minden egy pillanat alatt elveszhet. Ezek az emberek nem hiszik azt, hogy minden racionalizálható és minden logikus, ezek az emberek érzik, hogy a logika nem mindig egyenlő a valósággal és a nyilvánvalóan helyes megoldás nem mindig vezet elégedett ügyfelekhez.
Ha további érdekes dolgokat olvasna a Google-ről, itt talál öt olyat, amit csak nagyon kevesen tudnak.