Egyre nagyobb problémát jelent a felhasználóknak az e-mailek áradata. A cégeknek pedig a munkatársaik miatt ez egyre több kárt okoz.
Évente több mint 16 milliárd euróra tehetők a kiemelkedő e-mail forgalom miatti károk csak Németországban – írja a német hatóságok felméréseire hivatkozva az SG.hu. A károk egy része az alkalmazottak pszichikai leterhelésére vezethető vissza, másrészt a munkára fordított idejükre is: a rendszeresen kommunikáló beosztottak a munkaidejük 28 százalékában foglalkoznak a beérkező e-mailek közül a lényegesek kiszűrésével, olvasásával és megválaszolásával.
A cégek megpróbálnak megoldást találni a problémára. Gyakori, hogy úgynevezett e-mailezési irányelveket dolgoznak ki, de ezek sem mindig hatékonyak. Az SG.hu szerint a munkavállalóknak azonban nem csupán kevesebb e-mailt kell írniuk, hanem a munkastílusukon is változtatniuk kell. A levélmennyiség csökkentése azt jelenti, hogy jobban terveznek előre, pontosabban egyeztetnek, hatékonyabban és felelősségteljesebben dolgoznak.