Az Ofcom legutóbbi kutatásában arra is rákérdezett, hogy a felhasználók miért töltöttek le alkalmazásokat a legutóbbi hat hónapban.
A kutatás eredménye szerint leghatékonyabb, mint nagyjából minden más esetben is, az ismerősök ajánlása: a megkérdezettek 77 százaléka annak hatására töltött le appot, hogy barátja, családtagja ajánlotta. Második helyen, sokkal lemaradva állnak az alkalmazásboltok toplistái: ezekről válogatva a válaszadók 38 százaléka töltött le mobiljára valamit.
A közösségi oldalak ajánlásai, az ott és a már letöltött alkalmazásokban lévő reklámok, a hírszájtok ajánlásai csak ezután következnek, az első két faktorhoz képest tulajdonképpen elhanyagolható arányban.
Az más kérdés, hogy ha egy hírszájton lévő appajánló egy elég széles baráti körrel rendelkező emberhez jut el, akkor ennek hatására beindulhat az első faktor (az ismerősi ajánlás) – így végső soron a fenti elemek elegye kell a sikerhez, amelynek tehát továbbra sincs receptje.