Tech hvg.hu 2014. április. 24. 15:01

Mit milyen hosszan érdemes megírni a neten?

Facebookon a 40-80 karakterből álló szöveg kapja a legtöbb figyelmet a többiektől, egy e-mail esetében pedig a 28-39 karakteres tárgymező késztet leginkább megnyitásra.

Önmagának némiképp ellentmondva nagyon hosszú cikket közölt az online tartalmak ideális hosszáról a The Next Web. Kigyűjtöttük belőle azokat a dolgokat, melyek a legtöbb netező számára érdekesek lehetnek. Előrebocsátjuk, hogy egyik sem túl szigorú határ, ráadásul a tartalom maga nagyjából mindig fontosabb, mint a hossza.

A Facebookon 40 karakter az ideális szöveges megosztás hossza. (Ez a mondat például 39 karakterből áll.) Az oldalon idézett kutatás szerint a negyvenes szövegek 86 százalékkal magasabb interakciót (kattintást, lájkolást, hozzászólást) váltanak ki, mint a hosszabbak. Mivel 40 karakterbe azért elég nehéz beleférni, jó hír, hogy a maximum 80 karakteres szövegek is 66 százalékkal nagyobb aktivitást eredményeznek, mint a hosszabbak. A Facebookon tehát 40-80 karakterben érdemes fogalmazni.

Az e-mailes tárgymezőbe írt szöveg akkor a legjobb, ha belefér a 28-39 karakteres hosszba. Az ennél rövidebb tárgy kicsit, a hosszabb viszont sokkal kevesebb megnyitást eredményez. Mindezt hírlevelek esetén vizsgálták, személyes levelezésben azért nagy valószínűséggel megnyitja a címzett az e-mailünket.

Egy online bemutató/előadás/prezentáció ideális hossza 18 perc. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb ember 10-18 percig képes fókuszálni a figyelmét egy prezentációra vagy online előadásra.

Egy blogposztot/cikket 7 perc olvasás, nagyjából 1600 szó után hagynak ott legtöbben. Ebbe még bőven belefértünk most, még mobilon is, ahol gyanúnk szerint ez a határ jóval alacsonyabb.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.