A Google Glass egy egészen különleges változatát nem lehet becsapni: rájön, kit mi érdekel a neten.
Csupán a fél szemet takarja az a félszemüveg, amely használója fiziológiai jellemzőit mérve ismeri fel, milyen weboldalakat talál az érdekesnek.
Az Amoeba nevű eszközben három különféle érzékelő figyeli az emocionális állapotot, Az egyik, a szájhoz közel azt méri, milyen gyors a lélegzetvétel, egy szemre fókuszáló kamera a pupillaméretet figyeli, és a bőrre is kerül egy szenzor, amely az izzadást monitorozza.
Összekapcsolva a fiziológiai választ, amelyet a digitális tartalom kivált a szemlélőből, az Amoeba, pontosabban a hozzá kapcsolódó alkalmazás kitalálja, mennyire számított érdekesnek a szóban forgó site. Ezek után ennek megfelelően értékeli és csoportosítja a webtartalmakat, és a későbbiekben hatékony segítséget kínál, ha keresnénk valami után.
A prototípus állítólag remekül működik, 10 esetben 9-ből pontosan értékelte az oldal által felkeltett érdeklődést.