Piaci elemzők szerint igencsak mélyen kell majd a pénztárcába nyúlni a nagy képernyős iPhone 6-ért.
Az „Apple is thinking different”, azaz az Apple másképp gondolkozik szlogenje az iPhone 6 árképzésében is érvényesülhet, kérdés, jó úton jár-e az almás cég. A Jefferies elemzője, Peter Misek szerint ugyanis az Apple már megkezdte a tárgyalásokat a szolgáltatókkal az 5,5”-es iPhone 6-modell áráról, és szeretné, hogy 100 dollárral magasabb összeg kerüljön majd az új telefon árcédulájára, mint ami az iPhone 5s-én szerepelt.
A szolgáltatók állítólag nem fogadják kitörő lelkesedéssel az ötletet, de valószínűleg nem nagyon van mit tenniük, lévén ez a telefon lesz az egyetlen nagyágyú a második félévben, mivel a konkurensek már ellőtték vagy hamarosan ellövik a puskaport (Galaxy S5, HTC One (M8), LG G3). Mindez azt is jelenti, hogy monopol helyzetbe kerülhet az Apple éppen abban az időszakban, amikor sokan keresnek új okostelefont.
Érvként az is felhozható az áremelés mellett, hogy sok újdonság kerül az érkező iPhone-okba, ez is magyarázná, miért lesznek jóval drágábbak, mint a piacon lévő nehézsúlyú társak. Ugyancsak az érvek között szerepel – jegyzi meg a Business Insider –, hogy az 5,5”-es iPhone lenne az Apple első phabletje, és a Samsung phabletje, a 6”-es Galaxy Note 3 is 100 dollárral drágább a Galaxy S5-nél.
Másfelől egy kiszivárgott belső Apple-prezentáció arra is rávilágított, hogy a felhasználók az olcsóbb telefonokat és a nagyobb képernyőket részesítik előnyben. Úgy tűnik, mindez nem győzte meg egészen az Apple-t, és további érvként hozza fel, hogy az iPadet is 400 dollárért akarták adni eredetileg, majd 100 dollárral drágábban került a piacra, ennek ellenére vették, mint a cukrot.
Az almás cég úgy gondolja, plusz 100 dollár nem fogja befolyásolni egy nagyobb telefon sikerét, és az extra pénz legalább ellensúlyozza a költségnövekedést.
Azzal együtt, hogy az árat hivatalosan az Apple még nem erősítette meg, azaz csupán híresztelésekről, pletykákról van szó, a Business Insider azért megjegyzi: ha egy olyan cég emel telefononként 100 dollárt az áron, amelynek amúgy 150 milliárd dolláros készpénzállománya van, az arra utal, hogy a vállalatnál nagyon is a profit került fókuszba.