A Kaspersky Lab és a B2B International közös „Fogyasztói biztonsági kockázatok” című felmérése szerint idén nyáron a felhasználók 30 százaléka kapott hamis e-maileket, amelyeket az áldozatok saját, hivatalos banki levelének álcáztak a csalók, hogy ezzel elérjék a kapcsolatfelvételt és az adatok kiadását.
A felmérés arra is rámutat, hogy a felhasználók 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kapott már hamis, hivatalos banki e-mailnek álcázott levelet, valamint 22 százalék jelezte, hogy kapott már gyanús üzenetet online webáruházaktól. Továbbá minden tizedik felhasználót irányítottak már át automatikusan legalább egyszer egy másik weboldalra, ahol arra kérték, hogy adja meg hitelkártyaadatait. Ezek a példák mind jól mutatják, hogy ezek a próbálkozások mind egytől-egyig a kiberbűnözőknek és a csalóknak köszönhető.
A Kaspersky szerint bár a felhasználók egyre óvatosabbak és tapasztaltabbak, akik jól ismerik az adathalász kísérletek fajtáit, de ezek a támadások gyakran mégis sikerrel végződnek.