A Twitter mai tőzsdére lépése remekül sikerült, hiszen a részvények ára indulás után 73 százalékkal magasabb lett, ami 3,1 milliárd dolláros cégértéket jelent. Egy magyar infografika azt vizsgálja, hogy ér-e ennyit a mikroblog-szolgáltatás.
A Twitter mai tőzsdére lépése minden várakozást felülmúlt, a Google kezdő értékesítését is: 45 dolláros részvényárával és 3,1 milliárd dollárra becsült értékével csak a Facebook előzi meg ebben a versenyben a mikroblog-szolgáltatást. Az értékpapír-piaci bevezetés kapcsán a Dotkom blogon megjelent egy infografika, ugyanis a szerző annak a KBC Equitasnak a vezető elemzője, amely megvizsgálta a régóta várt esemény piaci hátterét.
Az infografika szerint a Twitter egy főre eső bevétele fele annyi, mint amivel a mindössze 350 millió dolláros értékesítéssel induló LinkedIn büszkélkedhet, ezt nézve pedig igencsak túlzásnak tűnik a 45 dolláros részvényár. Persze ez csak egy szempont a sok fontos közül. Egy másik adat például igencsak biztató, hiszen a mobilból származó bevételek arányát tekintve jól áll a cég, 70 százalékos mutatójával a Facebook sem tud versenyezni. Ennek persze az az ára, hogy az online hirdetési bevételek kapcsán nyomába sem ér a legnagyobb vetélytársaknak.
Az elemzés szerint a Twitter bevétele még kimagasló ütemben emelkedik, de a LinkedIn és a Facebook példája alapján ez a sebesség nem tartható fenn. A teljes infografikát ide kattintva lehet megnézni.
A tőzsdei bevezetés előtt a Bloomberg is megvizsgálta a cég adatait és arra jutott, hogy a negyedéves veszteségek növekedése miatt a Twitter 2015 előtt képtelen lesz nyereséget termelni.