Sok gyártó úgy állítja be okostelefonját, mint konzolszintű játékélményt kínáló készüléket. Vajon tényleg így van?
Gyakran hallani, hogy a legújabb okostelefonok és táblagépek játékai már a konzolokét is megszégyenítő grafikával és sebességgel játszhatók, persze ez attól is függ, milyen játékgépekkel vetjük össze őket.
Az ugyan igaz, hogy a legújabb okostelefonokba kerülő grafikus chipek megegyeznek a korai konzolokéval, és hasonló teljesítményt nyújtanak, mint a Sony PlayStation 3 vagy az Xbox 360 áramkörei, azonban ha teljesítményről van szó, természetesen nem elég a grafikai részre koncentrálni, jó pár összetevőnek van még beleszólása a végeredménybe.
A Phone Arena azonban most kivételt tett, és egy óriási, a játékkonzolokat, a mobil GPU-kat, az asztali számítógépekbe kerülő GPU-kat (CPU-kat) összehasonlító táblázatból kivett néhány népszerű okostelefon- és táblagép-modellt, hogy össze lehessen vetni Gflopban (1 Gflop = egymilliárd lebegőpontos művelet másodpercenként) megadott teljesítményjellemzőjüket egymással és néhány konzoléval. (A nagyobb szám nagyobb teljesítményre utal.)
Az összehasonlításból kiderül, hogy azért még nagyságrendi különbségek vannak ebből a szempontból a konzolok és az okostelefonok/táblagépek között, illetve azt is meg lehet nézni, melyik telefon (tablet) lehet a legjobb játékra, már ha csak ezt az egy grafikai jellemzőt nézzük.
Íme a Phone Arena listája:
Samsung Galaxy Nexus - 6,1 (GFLOPS)
Átlagos noname kínai telefon – 9,2
Jobb noname kínai telefon – 11,4
Apple iPhone 5 - 28,8
HTC One, Samsung Galaxy S4 – körülbelül 51,2
Átlagos Tegra 4 eszköz - 72
Apple iPad 4 – 76,8
Apple iPhone 5S – 76,8
Sony Playstation 3 - 228,8
Xbox 360 - 240
Xbox One - 1240
Sony Playstation 4 – 1840
Ha egyéb okostelefonok vagy táblagépek ez irányú adatai érdeklik, és tudja, milyen processzor, illetve grafikus chip bújik bennük, nézze meg az említett oldalon lévő táblázatot.