Veszített népszerűségéből az amerikaiak körében az Apple és a Google, pontosabban a márkák, amelyeket képviselnek.
A YouGov BrandIndex 2013 első félévére vonatkozó felmérése szerint már nincs az első tíz legkedveltebb márka között a két óriás, az Apple és a Google. Persze már korábban is voltak erre utaló jelek, hiszen az Apple már a tavalyi év második félévében is „csak”a 11. helyet szerezte meg, a Google viszont még ott kapaszkodott a 10. helyen.
Idei pozícióvesztésük annak fényében is meglepő, hogy az Apple amúgy igen előkelő helyen áll a felhasználói elégedettséget vizsgálva, a Google pedig egyértelmű piacvezető az Android és keresője vonatkozásában.
Persze olyan cégek is vannak, akik mind tavaly, mind most jól szerepeltek, az Amazon például kétszer is ott van a tízes listán, egyszer saját jogán, egyszer a Kindle-lel, illetve a YouTube is megtartotta márkakedveltségét.
A YouGov BrandIndex egy évben több mint 1,2 millió, reprezentatív minta alapján választott amerikait faggat ki. A márkákat úgynevezett Buzz pontokkal mérik, amelyet egy kérdésre adott válasz alapján állapítanak meg. Arról érdeklődnek, hogy amennyiben valaki az elmúlt 2 hét során hallott egy márkáról (akár hirdetésben, akár a hírekben, akár csak úgy valakitől), akkor pozitívan vagí negatívan ítélte-e meg a szóban forgó márkát.
A válasznak megfelelően pontoznak -100 és 100 között – a nulla azt jelenti, hogy ugyanannyian ítélték pozitívnak, mint ahányan negatívnak az adott márkát.