Nem számít, nők vagyunk-e vagy férfiak: egyaránt az idegeinkre megy, ahogy néhány ember a mobilját használja, illetve képtelen normálisan használni azt. A Microsoft Facebookon készített felmérése rámutatott, hogy az okostelefon-használók többségét nem zavarják saját mobilozási szokásaik, az viszont már igen, ha mások folyamatosan nézik mobiljaikat.
Az idegesítő mobilozási szokások között találjuk még azt, amikor az emberek véletlenül felhívnak valakit a „zsebükből”, vagy egyszerűen csak elhagyják a készüléküket, ezzel teremtve lehetőséget a digitális adatokkal való visszaélésre. A megkérdezettek 39 százaléka gondolja azt, hogy a nők és a férfiak hasonlóképpen gondoskodnak a mobiltelefonjuk biztonságáról. A Microsoft azonban úgy véli, hogy a valóság nem ezt mutatja.
A Microsoft Computing Safety Index (MCSI) szerint a férfiak némileg jobbak ügyelnek a műszaki eszközök megfelelő használatára: 35 százalékuk esetén csak PIN kóddal vagy jelszóval lehet a mobilhoz hozzáférni. A nőknél ez az arány 33 százalék. Szintén a férfiak 35 százaléka biztonságos wifi-hálózatokat használ, a nőknek 32 százalékára igaz ez. Míg a férfiak 32 százaléka tartja frissen mobiljának szoftvereit, erre a nők mindössze 24 százaléka figyel.
Mégis, mintha a férfiak gyakrabban esnének a mobiljukkal kapcsolatos csapdába, többször kapnának idegenektől olyan e-mailt, amelyben személyes információkat kérnek (70 százalék a nők 65 százalékával szemben), nagyobb arányban találkoznának hamis vírusirtó programokkal (66 százalék és 58 százalék), valamint többször tapasztalnak olyan esetet, amikor más személyazonosságát szándékos megtévesztésre használják fel (31 százalék szemben a 26 százalékkal).
A nők hajlamosabbak jobban figyelni arra, hogy milyen kép alakul ki róluk a neten, s tesznek is az online megtalálható személyes információik korlátozásáért (40 százalék a férfiak 37 százalékával szemben), továbbá ügyelnek arra, hogy az idegenek mit láthatnak róluk a közösségi oldalakon (40 százalék a 32 százalékkal szemben), valamint jobban meggondolják, hogy mit is írnak a szöveges üzenetekben (34 százalék – 31 százalék).