A sofőrök haragja jót tehet a közlekedésnek
Az IBM a közösségi média nyilvános adatainak elemzésével javítaná a közlekedést – írja HWSW.
A közösségi médiában megjelent kommentek tízezreit elemezve igyekszik öt kanadai város az IBM-mel karöltve optimalizálni közlekedését. Az IBM által alkalmazott "közösségi hallgatás" meg tudja különböztetni a komoly és a szarkasztikus hozzászólásokat, sőt különböző közlekedési trendek megjósolására is képes a közösségi médiából gyűjtött információk alapján – írja a HWSW.
Az elemzésből az például kiderült, hogy Torontóban tizenegy hónap alatt a város majdnem tízezer tweetet könyvelhetett el a forgalommal kapcsolatban, amelynek csaknem 40 százaléka negatív vélemény. Főleg a parkolás csapja ki a biztosítékot a sofőröknél, akik a szabad helyek keresésével töltött hiábavaló körözés után előszeretettel teszik közzé, kit és hova küldenének legszívesebben.