A szegedi Xdroid magyar fejlesztői olyan alkalmazás prototípusán dolgoznak, mely az ügyfélszolgálati telefonbeszélgetések alatt valós időben kijelzi az ügyintéző számára a megfelelő értékesítési pillanatot, amikor a telefonáló nagy valószínűséggel rávehető egy termék vagy szolgáltatás vásárlására.
A szegedi fejlesztők egy olyan újítással kívánnak előállni, mely az ügyfélszolgálati beszélgetésekben tetten érhető szavakon és érzelmeken túl, sok más egyéb paraméter segítségével kiszűri azt a pillanatot, amikor az ügyfél elég nyitott és befogadó arra, hogy meghallgasson egy új ajánlatot, vagy döntést tudjon hozni a meglévő szerződésének meghosszabbításáról. A magyar piacon már meglévő alkalmazásokkal ellentétben, az ún. értékesítési pont előrejelző (munkanevén OSPP, vagyis On-line Selling Point Prediction) alkalmazás nem elemzi és nem minősíti a beszélgetésben felmerülő érzelmeket és kifejezéseket, csupán az optimális értékesítési pillanatot keresi, és jelzi a képernyőn – méghozzá valós időben – az ügyfélszolgálati munkatárs számára.
A rendszer tanításához korábbi beszélgetéseket elemeznek ki, melyekből saját fejlesztésű mesterséges intelligencia megoldásuknak köszönhetően kimutatják, hogy az ügyfelet sikerült-e megnyerni. Megfelelő számú telefonbeszélgetés-sikerességi mutató rendelkezésre állása esetén feltérképezhetőek a párbeszédek egyes tulajdonságai, a benne kifejeződő emberi érzelmek, érzelmi jellemzők, valamint az is, hogy mindezek időbeli változásai hogyan függnek össze a sikerességi mutatóval. Bizonyos tendenciák és összefüggések esetén nagy valószínűséggel előjelezhető a beszélgetések sikeressége is. Az online, tehát valós idejű működés során az OSPP előrejelző a képernyőn felvillanó értesítéssel jelzi az ügyintézőnek az optimális értékesítési pillanatot.
A projekt zárását követően a kifejlesztett prototípus több irányú alkalmazására is lehetőség nyílik majd, mivel a technológia nyelv- és doménfüggetlen.