A redmondi cég célkeresztjébe ismét a Google levelezőrendszere került, és van is igazság abban, amivel támadja a keresőóriást.
Emlékeznek még a Microsoft Google-ellenes Gmail-paródiájára? A kisfilm pillanatok alatt bejárta az internetet, és igazságtartalmával kevesen vitatkoztak.
Most ismét lépett a redmondi óriás, és a „Don’t Get Scroogled by Gmail” kampány keretében újra a magánszférába való behatolással vádolja a Google-t, pontosabban annak levelezőrendszerét, a Gmailt.
Írjál szerelmednek, barátodnak, ismerősödnek, minden e-mailban minden egyes szót átfésül a Google, hogy azután célzott hirdetéseket helyezhessen el a levelek mellett, és így pénzt csináljon személyes üzeneteidből – állítja a vád.
A Gfk. Roper felmérésére hivatkozva arra is utal a Microsoft, hogy a felhasználók 70 százaléka tulajdonképpen nincs is ezzel tisztában, viszont akik tudják, azoknak a 88 százaléka helyteleníti ezt a gyakorlatot. A redmondi cég most arra ösztönzi a felhasználókat, hogy írjanak alá egy petíciót a Scroogled! oldalon, illetve osszák meg ez irányú tapasztalataikat a netes közösséggel.
Van abban igazság, amit a Microsoft állít, és ezzel valószínűleg mindenki egyetért, aki csak egyszer is rácsodálkozott arra, honnan „tudja” a Gmail, hogy éppen hitelre van szükségünk, partnert keresünk, megfázásos panaszaink vannak stb.
A Microsoft, hogy még inkább hangot adjon felháborodásának, a Gmail Manhez hasonló videókat is készített a témában. És persze azonnal gyógyírt is kínál az említett gondokra: nem meglepő módon saját felhő alapú e-mail-szolgáltatását, az Outlook.com-ot.
Frissítés (2013.02.08.): a Google eljuttatta hivatalos állásfoglalását szerkesztőségünkbe:
„A Google és számos, a cég által kínált website vagy szolgáltatás a reklámok miatt lehet ingyenes. A Google csapata azon dolgozik, hogy ezek a hirdetések relevánsak legyenek, és ne legyenek tolakodóak. A hirdetések és a kapcsolódó információk megjelenítése anélkül történik, hogy az e-mailjeidbe, a Google-fiókod tartalmába bárki belenézne. Egy, a spamek kiszűrésére is használt programhoz hasonló számítógépes algoritmus határozza meg automatikusan, hogy milyen reklámok jelenjenek meg."