A Super Bowl egyik reklámjában szúrták ki a szemfülesek, hogy az Apple elkezdte használni az új, könnyebben megjegyezhető webcímeket.
Az iOS egyik versenyhátránya az Android rendszerrel szemben, hogy hivatalos alkalmazásboltja nem rendelkezik épkézláb webes felülettel. Olyannyira, hogy az iTunes Store-ra bepakolt appadatlapok címe sem az igazi, legalábbis felhasználóbarátnak semmiképpen nem nevezhetjük az itunes.apple.com/us/app/hvg/id391946486?mt=8 felépítésű címeket.
Az Apple azonban végre elkezdi használni az appstore.com domaint, ami még 2008-ban, a Marc Benioff SalesForce-vezérigazgató ajándékozott Steve Jobs-nak. A hétvégi Super Bowl egyik, Star Trek filmet hirdető reklámjának végén bukkant fel az első példa, a film alkalmazását már az appstore.com/startrekapp címen hirdették (nálunk sajnos nem elérhető) - szúrta ki a CNET.
Az Apple január 31-én frissített fejlesztői dokumentációja szerint mostantól minden App Store-ban és Mac App Store-ban lévő alkalmazás kap ilyen domaint, amikor az Apple beengedi az alkalmazásboltba, illetve a fejlesztők külön cégneves elérhetőséget is kérhetnek (pl. appstore.com/gameloft).
Az új URL-rendszernek két haszna is van: egyrészt felhasználóként könnyebb lesz megjegyezni egy URL-t (ez a kisebb előny, hiszen eddig is rá tudtunk keresni az alkalmazás nevére az App Store-ban), másrészt - éppen ezért - a cégek is előszeretettel használhatják majd az ilyen címeket, így könnyebb lesz akár marketingeszközként is bevetni egy-egy alkalmazást.