A CIO.com webfejlesztők, weblap-tervezők és vásárlói élmény specialisták bevonásával végzett felmérése után csokorba szedte a leggyakoribb hibákat, amiket a weboldalak készítésekor el szoktak követni a vállalatok.
A Computerworld által idézett gyűjtemény szerint az első gyakori hiba, hogy nem a közönség igényei szerint tervezik meg az oldalt. Nem a cég vezetőinek kell hogy tetsszen az online tartalom, hanem a vásárlóknak. Éppen ezért minél többet kell megtudni a vásárlókról és az ügyfelekről, és olyan weboldallal állni elő, ami megfelel az elvárásaiknak. Sosem szabad elfelejteni, hogy a weboldal nem a cégről vagy a termékről szól elsősorban, hanem az azt látogató vásárlókról.
A mobilok figyelmen kívül hagyása szintén túl gyakran előfordul. Pedig manapság az internetes forgalom mintegy 20 százaléka mobil eszközökön történik, ezért ha egy weboldal nincs az ilyen eszközökre optimalizálva, könnyen lehet, hogy a látogatók azonnal bezárják az oldalt. Ma már szerencsére rengeteg eszköz és szolgáltatás áll rendelkezésre, hogy a weboldalt gyorsan mobil-baráttá tegye.
Egy másik gyakori hibaként azt hozták fel, hogy egy áttervezés után a cégek elfelejtik átirányítani a megváltozott URL-ket.
Ha kíváncsi a céges weblaptervezés többi potenciális buktatójára, bővebben olvashat a témáról a Computerworld cikkében.