Egy biztonsági felmérés tanúsága szerint a felhasználók fele nem ismeri fel a bizalmas banki és személyes adataink megszerzését célzó támadásokat, akkor sem, amikor már áldozatul esett neki - írja a Computerworld.
A Kaspersky Lab az O+K Research bevonásával egy olyan kutatást végzett, amely többek között arra kereste a választ, hogy a felhasználók mennyire kiszolgáltatottak az adathalászattal szemben. Az eredmények kiértékelése után a kutatók legfontosabb megállapítása a következő volt: a felhasználók 50 százaléka nem tudja azonosítani az adathalász üzeneteket és a hamis weboldalakat.
A lap által felidézett kutatásában szereplők fele találkozott már gyanús üzenetekkel a közösségi oldalakon vagy e-mailekben. 29 százalékuk kapott bankok nevében leveleket, amelyekben bizalmas információkat kértek tőle. Továbbá a felhasználók 26 százaléka elismerte, hogy fertőződött már meg a számítógépe egy üzenet mellékletének megnyitása miatt, 13 százalékuk pedig megadta személyes vagy pénzügyi adatait gyanús oldalakon.
Azok a kiberbűnözők, akik az adathalászatot az adatlopás eszközeként használják, elsősorban a közösség oldalakon létrehozott fiókokhoz, az online banki, fizetési szolgáltatások és webáruházak bejelentkezési adataihoz igyekeznek hozzáférni. A Kaspersky Lab szerint a támadók az ezekhez a szolgáltatásokhoz kapcsolódó adathalász üzeneteik 68 százalékával személyes adatokra pályáznak.