Vicces és komoly videók, profik és amatőrök, hivatalos videoklipek és kép nélküli hangfelvételek is vannak a nyár legnézettebb online felvételeinek rangsorában. A like gomb azonban árnyalja a képet: attól, hogy valamit sokan megnéznek, még nem biztos, hogy kedvelik is.
Az első helyhez három hónap alatt közel 5,9 millió megtekintés kellett: ennyivel vezeti Majka & Curtis & Blr „Belehalok” című dala az Artisjus-YouTube Közösségi Toplistát. A trió duplázott: az idei első toplistán is toronymagasan megelőzték a többi produkciót. Ezüstérmes 3,2 millió letöltéssel az Irigy Hónaljmirigy, míg Pamkutya 2,2 milliós nézettséggel éppen a listavezető „Belehalok” című dal paródiájával léphetett fel a nyári dobogó harmadik fokára.
A YouTube nagy zenei archívumában nem csak a friss slágerek nézettek: a 21 idei dal mellett négy tavalyról származik, és van öt olyan is, ami 2007-2009 között került fel a világhálóra. Ilyen például a „Most múlik pontosan” a Csík zenekar feldolgozásában.
A nézettség azonban messze nem egyenlő a népszerűséggel, a nethasználók a „like” és „dislike” gombok segítségével visszajelzést is adhatnak. Bár a listán szereplő 30 zenei videónál a „nem tetszik” arány 10 százalék alatt marad, a lista 7 dala erősen megosztja a nézőket. E tekintetben rekordot dönt Cristofel „Kubai ritmus” című videója, amelyet ugyan közel 2 milliószor néztek meg, mégis a szavazók 87 százalékánál verte ki a biztosítékot.
Az Artisjus-YouTube Közösségi Toplistájának 10 legnépszerűbb videóját 3 hónap alatt több mint 20 milliószor nézték meg. A zenei videók nem csak Magyarországon népszerűek, az USA-ban a Nielsen kutatása már a tinik első számú zenei forrásaként emlegeti a YouTube-ot.
A nézettség azonban messze nem egyenlő a népszerűséggel, a nethasználók a „like” és „dislike” gombok segítségével visszajelzést is adhatnak. Bár a listán szereplő 30 zenei videónál a „nem tetszik” arány 10 százalék alatt marad, a lista 7 dala erősen megosztja a nézőket. E tekintetben rekordot dönt Cristofel „Kubai ritmus” című videója, amelyet ugyan közel 2 milliószor néztek meg, mégis a szavazók 87 százalékánál verte ki a biztosítékot.
Az Artisjus-YouTube Közösségi Toplistájának 10 legnépszerűbb videóját 3 hónap alatt több mint 20 milliószor nézték meg. A zenei videók nem csak Magyarországon népszerűek, az USA-ban a Nielsen kutatása már a tinik első számú zenei forrásaként emlegeti a YouTube-ot.