Vírusvédelem és más informatikai feladatok a Telenornál
A Navigator Informatika Zrt. üzemelteti 2012. augusztus 1-jétől a Telenor informatikai rendszereit. A megállapodás értelmében a Navigator feladata lesz többek között a távközlési szolgáltató IT-alapinfrastruktúrájának, munkaállomásainak, valamint informatikai rendszereihez kapcsolódó tesztkörnyezeteinek üzemeltetése, kiemelt alkalmazásainak támogatása, illetve IT-logisztikai tevékenységek ellátása.
A megállapodás alapján a Navigator üzemelteti a távközlési szolgáltató 1400 munkaállomását, ellátva többek között azok vírusvédelmét, a hibajavításokat és a felhasználói segítségnyújtást. A munkaállomásokhoz tartozó több mint 300 szerver folyamatos rendelkezésre állásának biztosítása, valamint napra készen tartása szintén fontos része a feladatkörnek. A megbízás kiterjed a Telenor informatikai alapinfrastruktúrájának szolgáltatásaira (levelezés, nyomtatás, fájlkezelés stb.), egyes alkalmazásaira, továbbá a társaság informatikai rendszereihez kapcsolódó tesztkörnyezet üzemeltetésére, illetve karbantartására is.
Az üzleti alkalmazásokkal kapcsolatban a Navigator speciális helpdesk szolgáltatást nyújt, ahol közvetlenül a felhasználók azonnali támogatását biztosítja. Az együttműködés ezen felül magában foglalja az olyan IT-logisztikai szolgáltatásokat is mint az informatikai eszközkészletek kezelése, leltározása, a szoftverek rendszeres auditja, a felhasználóknál lévő eszközök szúrópróbaszerű ellenőrzése és selejtezése vagy a szervizzel való kapcsolattartás.