Az iPhone, az androidos mobilok és a Nokia Lumia modellek első három negyedévét összehasonlítva magasan a finnek windowsos telefonjai vezetnek.
Harmadik negyedéve vehetők meg a Nokia és a Microsoft erős partnerségéből született Nokia Lumia készülékek, a Strategy Analytics pedig úgy érezte, hogy ennyi idő már elég ahhoz, hogy a készülékek kezdeti fogadtatását fel lehessen mérni. Összehasonlítási alapnak az okostelefonos terep két legsikeresebb szereplőjét választották, az Apple iPhone-jait és a Samsung androidos készülékeit.
Az első három negyedévben iPhone-ból 5,4 millió fogyott el. Bár a Strategy Analytics csak 3,7 milliót számolt, elkövették azt a nem túl szerencsés lépést, hogy azt a negyedévet számolták elsőnek, amelyben mindössze két napig volt kapható az Apple mobilja, szerencsésebb tehát 5,4 millióval számolni. A Samsung androidos telefonjai - bár akkor az iPhone már jól megágyazott az okostelefonoknak - alig fogytak, az első három negyedévükben mindössze 1,3 millió ment el belőlük.
Az első három negyedévben iPhone-ból 5,4 millió fogyott el. Bár a Strategy Analytics csak 3,7 milliót számolt, elkövették azt a nem túl szerencsés lépést, hogy azt a negyedévet számolták elsőnek, amelyben mindössze két napig volt kapható az Apple mobilja, szerencsésebb tehát 5,4 millióval számolni. A Samsung androidos telefonjai - bár akkor az iPhone már jól megágyazott az okostelefonoknak - alig fogytak, az első három negyedévükben mindössze 1,3 millió ment el belőlük.
Ezekhez a számokhoz képest jóval ütősebb a Nokia Lumia család 6,9 milliós teljesítménye. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy azóta már az emberek jelentős része okosmobilt szeretne venni, így ez torzítja kicsit a csak tavaly nyitó lumiás értéket, az talán kilátható a grafikonból, hogy a Nokia okostelefonos helyzete csak korábbi önmagához képest tűnik reménytelennek, a Lumiák egyébként nem is teljesítenek olyan rosszul.