Tech hvg.hu 2012. július. 23. 19:00

Érdekes adatok: így integrálják az oldalak a közösségi médiát

A Facebook netes befolyása vitathatatlan, mint ahogy az is, hogy a weboldalak fejlesztői, üzemeltetői nem hagyhatják figyelmen kívül ezt. Persze nem csak a Facebook jelenti a közösségi médiát.

A top 10 ezer weboldal közel egynegyede (24,3%-a) tartalmazza a Facebook-integráció valamilyen hivatalos formáját – olvastuk a Royal Pingdom oldalon. És ha összes facebookos kötődést vesszük (widgetek, puginek stb.) máris több mint a duplájára nő ez a szám (49,3%). (Az erre vonatkozó méréseket – netes adatbányászattal – májusban végezték.)

Imponáló számok, de vajon mi a helyzet a riválisokkal, a Twitterrel, a Google+-szal és a LinkedInnel?

Nos, a kutatás ezekre is kiterjedt, s íme a számok (a vizsgálat során csak azokat az oldalakat nézték, amelyekkel a felhasználó először találkozik). Ha csak a hivatalos közösségi plugineket és widgeteket nézzük, akkor a sorrend: Facebook (24,3%), Google+ (13,3%), Twitter (10%), LinkedIn (0,6%).

Hivatalos és nem hivatalos közödsségimédia-integráció

Más a helyzet azonban, ha nemcsak a hivatalos beágyazásokat, hanem az összes, az adott oldalra mutató linket is figyelembe veszik: Facebook (49,3%), Twitter (41,7%), Google+ (21,5%), LinkedIn (3,9%). A két nyilvánvaló tény: a Facebook integrációja szinte behozhatatlan, a LinkedIn pedig messze elmarad a csoport többi tagjától, azonban ez érthető: lévén abszolút a professzionális piacra koncentrál. Érdekes viszont a Google+ és a Twitter helyzete (helycseréje), ahogy a nem hivatalos linkeket is számításba veszik – a szakértők szerint erre a tényre már a Google-nél is felfigyeltek, s hamarosan ezen a téren is változások várhatók.