Az USA-béli felhasználók kezében lévő telefonoknak már több mint fele okosmobil. Erősödőben az iOS és az Android, eltűnőben a BlackBerry, nem feltűnőben a Windows Phone.
Az idei év második negyedévében eladott mobilok kétharamada okostelefon volt az USA-ban. A néhány éve még az üzletemberek és tech rajongók kedvencének számító okosmobil nem csak az elmúlt negyedévben teljesített jól, erre bizonyíték, hogy a felhasználóknál lévő összes mobil 55 százaléka már ebbe a kategóriába tartozik. Szintén az összes meglévő okostelefont nézve 34 százalékos részesedéssel vezet az Apple, második 17 százalékkal a Samsung, harmadik pedig a 14 százalékos, de lecsúszóban lévő HTC.
Ami az operációs rendszereket illeti, a RIM részvényeinek aligha tesz majd jót a Nielsen jelentése. Az áll benne ugyanis, hogy a tavalyi év végén mért 15 százalék után az elmúlt három hónapban új okosmobilt vásárlók mindössze 4 százaléka BlackBerry, azaz alig néhányan keresik már a kanadai gyártó telefonjait. A Windows Phone sem teljesít jól, a Microsoft mobilos oprendszere csak az 5 százalékos "egyéb" kategóriába fért bele. Az új okostelefont vásárlók 54,6 százaléka androidos eszközt választott, 36,3 százalékuk pedig iPhone-t.

Okosmobilgyártók részesedése az USA-ban, 2012 második negyedévében
Nielsen