A Business Telecom Nyrt. (BTel) az idei évben biztosan nem hárítja át ügyfeleire az új, percalapú távközlési adót, amely augusztustól 2 forinttal terheli a telefonhívások minden megkezdett percét, valamint minden elküldött sms és mms díját.
A Tesco Mobile után a BTel is úgy döntött, nem hárítja át az ügyfelekre a kormány által eredetileg rájuk kiszabott, majd a szolgáltatókra terhelt telefonadót. Takács Krisztián, a Business Telecom Nyrt. (BTel) elnök-vezérigazgatója elmondta: „Míg az adóbevételek növelését célzó kormányzati tervek érthetőek, minden érintett számára komoly bizonytalansági tényező az adó percdíjalapú kiszámítása. A percdíjalapú adó egyik legfőbb hátránya szolgáltatói oldalon a működési, számlázási és behajtási rendszerek átalakításának költség- és időigényessége; az állam számára pedig a forgalom makroszintű mérséklődéséből következő áfabevétel-kiesés”.
A közlés szerint a BTel beruházási politikáját nem befolyásolja az új adó bevezetése, a cég forgalmát pedig kis mértékben ugyan, de kedvezőtlenebbül érintené az áthárítás, mint az adóteher átvállalása. A Business Telecom vezetősége ezért úgy döntött, a társaság a telefonadót 2012-ben biztosan nem terheli át előfizetőire.