Magyarországon a digitálistelevízió-előfizetések száma áprilisban tovább nőtt, 1,723 millióra emelkedett Magyarországon - Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden az MTI-vel. Az idén márciusban 1,707 millió volt a digitális előfizetők száma, míg februárban 1,688 millió.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden közzétett gyorsjelentése szerint április végén összesen 2,851 millió tv-előfizetést tartottak nyilván a jelentésben szereplő szolgáltatóknál. Ezek a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a Hello HD Kft., a UPC DTH S.á.r.l., valamint az Antenna Hungária Zrt.
Áprilisban ezen szolgáltatók előfizetőinek 60,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60 százalékhoz képest. A digitális előfizetéseken belül áprilisban 726 ezerről 737 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 926 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 60 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A jelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,5 százalékról 25,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése áprilisban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 40 százalék, most 39,6 százalék volt.
Áprilsiban a teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, részesedése 25,7 százalék, a második a DIGI 23,1 százalékkal, a harmadik a Magyar Telekom 22,7 százalékkal.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,865 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,138 millióról 1,128 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése 26,9 százalék volt, második helyen a Magyar Telekom áll 20 százalékkal, ezt követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,8 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI, 16,1 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásoknál - amelyeket a gyorsjelentés teljes körűen lefed - a piacvezető DIGI részesedése 39,1 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 23 százalék.
A gyorsjelentés 12 magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, amelyek az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek - olvasható az NMHH közleményében.