Tech hvg.hu 2012. március. 28. 14:50

Kultjáték motorját licenceli az FBI

Egy kultikus számítógépes játék, az Unreal motorját is használja az FBI az újoncok kiképzésére - más amerikai kormányzati szervekkel együtt.  Ugyanez a grafikus motor adta a Batman: Arkham City, a Mass Effect 3 vagy az Infinity Blade alapjául szolgáló technológiát is.

Az Unreal egy 1998-ban megjelent, sci-fi témájú,  túlélőhorror elemekkel színezett akció-kaland videójáték. A maga idejében meghatározó volt, de jelentőségét főleg az adja, hogy ez volt a számtalan Unreal motorra épülő játék közül a legelső, és az Unreal Tournament sorozat előzménye is.

Virtual Heroes

A játékfejlesztő Epic Games és partnere, a Virtual Heroes hosszú távú együttműködést tervez, melynek eredményeképpen a technológiát böngészőben, konzolon és okostelefonon is lehet használni.

A videójáték-motor
A videójáték-motor (vagy grafikus motor) egy úgynevezett belső mag egy videójátékban, vagy más interaktív programban, ami valós idejű grafikával rendelkezik. Ez a motor adja az alapul szolgáló technológiát, így megkönnyíti a fejlesztést és gyakran ennek segítségével lehet futtatni a programot többfajta platformon is, mint például a videojáték konzolok és az asztali PC-s operációs rendszerek, amilyen a Linux, a Mac OS X és a Microsoft Windows is a Wikipedia szerint.

A pénzügyekről részletesen nem beszélnek, de az egyik érintett szervezettel (Advanced Research Projects Activity, IARPA) tízmillió dolláros szerződést kötöttek. A komoly játékok célja, hogy a helyszínelők gyakorolhassák, hogyan lehet kiküszöbölni bizonyos, gyakran előforduló torzításokat a munkájuk során - részletezi a BBC.

A Virtual Heroes korábban már használta a motort az America's Army 3 kifejlesztésére is – ezt a Call of Duty stílusú videójátékot toborzásra használták, illetve a Zero Hourt, amely a kórházi dolgozókat készíti fel terrortámadásokra és egyéb katasztrófahelyzetekre. De fejlesztettek programot aneszteziológusok képzésére is.

Nyilván nem a virtuális, hanem a valós kiképzés a leghasznosabb, ám a számítógépes szimulációs eszközöket  is érdemes bevetni, mert a valóságban lefolytatott gyakorlatok kockázatosak és nagyon drágák.