Megszokott látvány, hogy a hajléktalanok újságot árulnak koldulás helyett. Az is általános, hogy a nyomtatott papírújságot viszont felváltja a digitális olvasnivaló. De azon sokan megütköznek hogy a hajléktalanok internetet is árulhatnak - vagy inkább a módszeren, amit egy amerikai marketingcég talált ki.
Egy amerikai marketing-gag során hot spotokat csinált egy cég hajléktalanokból – a fedél nélküliek vezeték nélküli internet-hozzáférést árultak. Austinban, Texasban a South by Southwest webes fesztiválhoz kapcsolva „hot spot vagyok” feliratú pólókat osztottak szét hajléktalanoknak - írja több forrás mellett a Spiegel is.
A mozgó wifi-hozzáférések pólóján a hajléktalan neve és egy telefonszám is szerepelt – ha erre sms-t küldött valaki, két dollárért negyed órára internetet kaphatott. A fizetést a PayPalon keresztül oldották meg, a díj magas, de a hasznot a fedél nélküliek kapták meg.
A "hajléktalan hot spot" hardverré alakítja az embert, olcsó reklám – kritizálják a projektet az ellenzők, ugyanakkor a New York Times szerint praktikus ötlet, bár nem kívánatos a modell. A ReadWriteWeb által megkérdezett fedél nélkülinek nem voltak fenntartásai, örült az extra bevételnek.
Arany középút lehet, ha a pólókra a „hot spot vagyok” felirat helyett más, az emberi méltóságot nem sértő szöveget nyomtatnának.