Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook bemutatta a harmadik generációs iPadet. A táblagép egy kicsit vaskosabb és nehezebb lett, a képernyő az elődjénél jóval nagyobb felbontású. Nem drágább, mint az iPad 2.
Két évvel ezelőtt, amikor az első iPadet piacra dobták, az Apple új kategóriát teremtett az eszközzel, emberek milliói kezdtek táblagépeket vásárolni. Egyedül az elmúlt negyedévben 15,4 millió Apple tabletet adtak el. Ugyanakkor a versenytársak is egyre erősödtek: ugyanebben az időszakban több mint 11 millió Google Android táblagép is gazdára talált, ami közel negyven százalékos piaci részesedést jelent.
Szerdán – magyar idő szerint este hétkor – az Apple megmutatta, mivel válaszol a konkurensek kihívására. Az új iPad jóval nagyobb felbontású képernyővel, gyorsabb processzorral érkezik. A képernyő az előzetes híreknek megfelelően 2084 x 1536 felbontású, az A5X processzor négyszer gyorsabb, mint elődje, az A5.
A gép a nagy felbontású videotartalmak és egyéb, nagy sávszélességet igénylő szolgáltatások számára kifejlesztett 4G LTE-technológiát is tudja, ami mintegy tízszer gyorsabb a jelenleg bevett 3G-s technológiánál. A nagy sebességű vezeték nélküli szabvány HSPA + és HSPA + DC-t is támogatja az iPad 3 – ugyanolyan áron, mint a korábbi modellek.
A kamera öt megapixeles és arcfelismerő funkcióval is rendelkezik. Az iPad meghízott egy kicsit – 9,4 milliméter vastag lett és nehezebb, mint a 8,8 milliméteres iPad 2. Ez az ára annak, hogy az akkumulátor tíz órán keresztül bírja majd, illetve 3G-n kilenc órát ígérnek.
Az Apple továbbra is értékesíteni fogja az iPad 2-t – a legolcsóbb modell 399 dollárba kerül majd. Valószínűleg így szándékoznak az androidos táblagépekkel versenyezni.
Az Egyesült Államokban az új iPadet két héten belül lehet majd megvásárolni, a legolcsóbb modell (16 GB tárhely, wifi) 499 dollárba kerül, ugyanúgy, mint a legjobb korábbi modellek. Az árról és az elérhetőségről Európában még nincs hír.
Tim Cook arról is arról beszélt a rendezvényen, melyről az AppleInsider és a Spiegel is tudósított, hogy a PC már nem a digitális világ közepe, és az Apple-nek három poszt-PC terméke is van: az iPod, az iPhone és az iPad.
A vezérigazgató a poszt-PC éra egyik legnagyobb sikerének tartja, hogy több mint 315 millió iOS eszközt adtak el – és hogy már több mint százmillió 100 iCloud-felhasználó van.